Tendinopatie, co to jest?

Pod pojęciem tendinopatii kryją się z reguły przewlekłe stany bólowe przyczepów ścięgien mięśni w miejscu ich mocowania do kości i także na ich przebiegu. Przyczyną ich powstawania są najczęściej przeciążenia i inne bodźce powodujące podrażnienie tkanki ścięgnistej.

Do tych najczęściej spotykanych w gabinecie rehabilitacyjnym należą zapalenie rozcięgna podeszwowego, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, kolano skoczka czy biegacza. Jak same nazwy wskazują schorzenia te występują u osób związanych uprawianiem tych dyscyplin sportowych, ale nie tylko. Najliczniejszą grupę osób dotkniętych dolegliwościami stanowią miłośnicy siłowni, pracownicy wykonujący prace fizyczne i zawody informatyczne, gdzie myszka jest w ciągłym użyciu.
Leczenie tendinopatii może odbywać się na wiele sposobów, technikami manualnymi, przy pomocy fizykoterapii dysponującej wieloma różnych zabiegami, jak laser wysokoenergetyczny, ultradźwięki, krioterapia, jonoforeza czy pole magnetyczne.

Farmakologicznie można leczyć z użyciem sterydów, osocza, ale najskuteczniejszym sposobem jest nowoczesny zabieg fizykalny tzw. fala uderzeniowa ESWT. Działanie fali uderzeniowej można ponadto wzmocnić dołączając do niej inne zabiegi fizykalne i terapię manualną. Takie połączenie nazywany terapią skojarzoną i tutaj postępy w walce z bólem przychodzą najszybciej. Warunkiem skutecznego leczenia jest jednak możliwość skorzystania w wyboru wszystkich zabiegów w jednym miejscu i czasie. Dobór właściwych zabiegów fizjoterapii odbywa się na podstawie wywiadu i badania Pacjenta na miejscu. Takie możliwości oferują jedynie nieliczne gabinety. W naszym gabinecie rehabilitacji w Warszawie – Physio-Medica, dzięki pełnej ofercie jest to jak najbardziej możliwe.

Zapraszamy !

Od maski zależy więcej niż myślisz.

Dziś chyba każdy już słyszał, że DDM czyli dezynfekcja, dystans i maseczka to trio, które skutecznie uchroni nas przed infekcją, nie tylko Covid – 19.
Szereg badań naukowych przeprowadzonych w pandemii w różnych ośrodkach na świecie potwierdza to jednogłośnie. Takie wytyczne dotyczą również nas w Polsce. Generalnie wiadomo, że ten rodzaj wirusa rozprzestrzenia się drogą kropelkową, wg danych zebranych przez WHO ponad 98% zakażeń dokonuje się drogą wziewną i tam dochodzi do infekcji płuc. Tylko ok.2 % infekuje się przez błony śluzowe i rogówkę oka. Badania na personelu medycznym epidemiologa klinicznego profesora Holger Schunemanna z Uniwersytetu McMaster w Ontario, wykazały, że noszenie okularów ochronnych zmniejszy ryzyko zakażenie ta drogą o 78%.

Koronawirus

Najnowsze informacje w sprawie koronawirusa

Nowe badania: Maseczki i utrzymywanie dystansu chronią przed zakażeniem. WHO zapowiada zmianę stanowiska.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zapowiada zmianę w wytycznych dotyczących środków ochrony przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Najnowsze badania nie pozostawiają żadnych wątpliwości: najskuteczniej chronią nas noszenie maseczek oraz utrzymywanie dystansu społecznego.

Bezpieczny Gabinet Rehabilitacji i Podologii

W czasie epidemii nasz gabinet działa w ograniczonym zakresie, zachowując najwyższe środki ostrożności.  Tylko jeden pacjent w pomieszczeniu,  obowiązkowa, dwuetapowa dezynfekcja rąk. Każdy Pacjent otrzymuje maskę ochronną, okulary ochronne, ochraniacze na obuwie. Nie przyjmujemy osób chorych, przeziębionych, osób podczas  izolacji – w trakcie kwarantanny !!!

Dlaczego u nas jest bezpieczniej ?
Dysponując wiedzą, wyobraźnią przygotowaliśmy nasz gabinet do pracy w obliczu epidemii odpowiednio wcześniej. Wszystkie sprzęty, klamki, uchwyty wyłącznki, miejsca narażone na dotykom zawsze są wielokrotnie i permanentnie dezynfekowane.

Dla podniesienia jakości i bezpieczeństwa powietrza gabinet został wyposażony  w potrójny system oczyszczania przede wszystkim z drobnoustrojów. Czyste powietrze wolne od patogenów ma kluczowe znaczenie dla tych , którzy nim oddychają. Po pierwsze  posiadamy przepływowe lampy UV o działaniu wirusobójczym, bakteriobójczym i grzybobójczym,  pracujące permanentnie w godzinach pracy gabinetu. Po drugie  wysokowydajne oczyszczacze powietrza powielające oczyszczanie powietrza z wyżej wymienionych drobnoustrojów, a ponadto oczyszczające powietrze z kurzu alergenów i smogu. Po trzecie poza godzinami pracy gabinetu pomieszczenia i ich powierzchnie narażone na osiadanie drobnoustrojów w dzień zostają w nocy poddane bezpośredniemu naświetlaniu lamp UV znanych ze swoich zabójczych zdolności. Lampy tego typu są powszechnie stosowane na salach operacyjnych, zabiegowych, oddziałach zakaźnych i szpitalach. Na ten moment, już dzisiaj obserwujemy pozytywne skutki uboczne naszych zabezpieczeń, alergicy odwiedzający nasz gabinet od razu czują się lepiej.

SZCZEGÓŁY: