Jak wyleczyć zapalenie ucha środkowego?

Współcześnie laseroterapia wspomaga leczenie szeregu schorzeń. Zaawansowane lasery można spotkać w wielu placówkach medycznych, jak również w salonach urody. W gabinecie Rehabilitacji i Podologii Physio-Medica przeprowadzamy szeroki zakres procedur laserowych, w tym usługi laryngologiczne. Oferujemy pomoc dzieciom cierpiącym z powodu przewlekłych stanów zapalnych ucha środkowego.

Zabiegi laryngologiczne Warszawa

Lasery laryngologiczne można wykorzystywać w terapii licznych chorób takich jak zapalenie gardła, migdałków podniebiennych czy trąbki słuchowej. Aparat wykazuje skuteczność w leczeniu zapalenia zatok, chronicznego nieżytu krtani oraz polipów nosa. Pomaga przy dolegliwościach wywołanych przez zapalenie ucha wewnętrznego lub ucha środkowego.

Ostre zapalenie ucha środkowego to bardzo częsty problem zdrowotny, dotykający większość dzieci do 3. roku życia. Nie można go lekceważyć, gdyż poza uporczywymi objawami (pulsujący ból ucha, gorączka, złe samopoczucie, utrata apetytu etc.) grozi poważnymi konsekwencjami. W razie wysięku bębenkowego może dojść do ubytku słuchu, a następstwie do opóźnień w nauce mowy. W niektórych przypadkach zalecaną metodą będzie antybiotykoterapia, z kolei w innych – leczenie objawowe. Prócz tego, w zależności od stopnia zaawansowania choroby, a także od wieku pacjenta egzamin zdaje terapia laserem biostymulacyjnym lub wysokoenergetycznym (High Intensity Laser, HIL).

Leczenie zapalenia ucha środkowego Warszawa

Rodzicom poszukującym specjalisty takiego jak laryngolog dziecięcy Warszawa ma wiele do zaoferowania. W naszym gabinecie przeprowadzamy zabiegi laserowe u dzieci z zapaleniem ucha środkowego. To w pełni bezpieczne procedury, które wyróżnia nieinwazyjność oraz krótki czas trwania (kilka minut na jednym uchu). Zazwyczaj wymaga się cyklu kilku zabiegów, a ich liczba zależy od stanu małego pacjenta. Przykładowo, może być to np. 5-6 czy 10 sesji.

Leczenie z zastosowaniem lasera to szybka, bezbolesna, a przede wszystkim efektywna metoda. Należy do często wykonywanych usług w gabinecie Physio-Medica.

Masaże rehabilitacyjne – rodzaje masażu leczniczego

Gabinet Physio-Medica oferuje szereg usług z zakresu rehabilitacji oraz podologii. Do jego oferty wchodzą m.in. masaże rehabilitacyjne. Ułatwiają oraz przyspieszają powrót do sprawności fizycznej po kontuzjach, urazach lub zabiegach chirurgicznych. To masaże lecznicze, które wykazują się licznymi prozdrowotnymi właściwościami. Wspomagają leczenie chorób, zapobiegają różnym schorzeniom, ponadto likwidują dolegliwości bólowe oraz inne.

Trakcja kręgosłupa Warszawa

Osoby zainteresowane masażem leczniczym mogą odwiedzić nasz gabinet rehabilitacji Warszawa to miasto, w którym przyjmujemy chętnych. Wśród wykonywanych procedur można wymienić trzy rodzaje masażu, w tym trakcję kręgosłupa. Metoda nosi też nazwę wyciągu, a polega na odciąganiu od siebie powierzchni stawowych kręgów, które ze sobą sąsiadują. Należy do elementów gry stawowej będącej częścią terapii manualnej.

W większości przypadków specjalista opiera się na manualnym stosowaniem trakcji kręgosłupa – nie używa dodatkowych akcesoriów. Przy stawach kręgosłupa sięga po pasy trakcyjne. Dzięki trakcji kompresja w danym stawie ulega zmniejszeniu, a to ma pozytywny wpływ na otaczające tkanki. Odciągnięcie powierzchni stawowych kręgów lędźwiowych uwalnia pacjenta od bólu. Osoby poddawane tego typu terapii odczuwają ulgę już w trakcie sesji z fizjoterapeutą. Dyskomfort znika, gdyż przestają odczuwać ucisk na nerw.

Masaż relaksacyjny w Warszawie

Rosnącą popularnością cieszy się kolejny typ masażu leczniczego. To masaż relaksacyjny W Warszawie zgłasza się na niego coraz więcej ludzi, z których każdy może mieć inne powody. Osoby korzystające z tej usługi nierzadko są narażone na długotrwały stres. Prócz tego masaż sprawdza się po intensywnym wysiłku fizycznym (treningu albo pracy).

Metodę zaleca się w przypadkach zmęczenia psychicznego, a jej główne zadanie to poprawa stanu psychosomatycznego. Masaż relaksacyjny ma odprężać zarówno ciało, jak i umysł, likwidując skutki stresu oraz zmęczenia w organizmie

Terapia manualna w Warszawie

Ważne miejsce w ofercie gabinetu zajmuje tzw. chiropraktyka. Inna nazwa metody to terapia manualna W Warszawie oferuje ją wielu fizjoterapeutów, w tym specjalista Physio-Medica. Terapia skupia się na zmniejszeniu lub – w miarę możliwości – redukcji dolegliwości bólowych oraz poprawie ruchomości w stawach. Terapeuta wykorzystuje w trakcie sesji odpowiednie manipulacje oraz chwyty. Posługuje się technikami diagnostyczno-leczniczymi, aby wykryć oraz wyleczyć zaburzenia w obrębie mięśni, więzadeł czy stawów. Pomaga osobom z zaburzeniami postawy, ucząc je prawidłowych wzorców oddechowych oraz ruchowych.

Terapia manualna przynosi efekty u ludzi z nerwobólami, stanami przeciążeniowymi czy wzmożonym napięciem mięśni. Zaleca się ją chorym ze zmniejszonym albo ograniczonym zakresem ruchu. Chiropraktyce poddają się osoby po urazach sportowych, a także pacjenci po operacjach.

Jak sobie poradzić z wzrastającymi paznokciami?

Problem wrastających paznokci to bardzo częste schorzenie, które dotyczy nie tylko młodzieży, ale również i osób dorosłych. Powodów jest kilka, przed rozpoczęciem leczenia podolog przeprowadza wywiad z każdym pacjentem. Rozpoznanie przyczyny wrastania paznokci jest bardzo istotna w podjęciu właściwej terapii. Często wrastaniu paznokcia możemy zapobiegać nosząc szerokie obuwie, odpowiednio przycinając płytkę paznokciową.

Kiedy udać się do podologa?

Ważne jest, aby do gabinetu podologicznego udać się na początkowym etapie bólowym, gdyż gwarantuje to szybkie i skuteczne wyleczenie. Stan krwawiąco, ropiejący wymaga dłuższego leczenia, często bez konieczności wizyty u chirurga. W sytuacji ran ropiejących i mnożącej się ziarniny (dzikie mięso) konieczna jest również farmakoterapia. Czynnikami sprzyjającymi wrastanie paznokci w wał paznokciowy, obok predyspozycji genetycznych, powiązanych z charakterystyczną budową wałów paznokciowych, oraz płytki, są:

• nieodpowiednie obuwie (wąskie, na obcasie),
  • nadpotliwość,
  • płaskostopie (zaburzenia w budowie architektonicznej stóp powodują niewłaściwe układanie się stopy podczas chodzenia, nadmierny nacisk na duży palec, co powoduje wrastanie paznokcia),
  • nauka chodzenia po zdjęciu gipsu,
  • wrastanie wrodzone (u niemowląt),
  • nadwaga,
  • niewłaściwe obcinanie paznokci,
  • okres ciąży,
  • uszkodzenie mechaniczne podczas uprawiania sportu.

Gabinet podologiczny Białołęka – kompleksowe usługi

W białołęckim gabinecie podologicznym oferujemy kompleksowe metody leczenia wrastających paznokci: cięcie kątowe, tamponada, ortonyksja, wkładki ortopedyczne. Istotne jest, aby pacjent zastosował się do porad uzyskanych w gabinecie podologicznym, wówczas jest szansa na szybkie i skuteczne wyleczenie opisanego wyżej problemu.

Tendinopatie, co to jest?

Pod pojęciem tendinopatii kryją się z reguły przewlekłe stany bólowe przyczepów ścięgien mięśni w miejscu ich mocowania do kości i także na ich przebiegu. Przyczyną ich powstawania są najczęściej przeciążenia i inne bodźce powodujące podrażnienie tkanki ścięgnistej.

Do tych najczęściej spotykanych w gabinecie rehabilitacyjnym należą zapalenie rozcięgna podeszwowego, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, kolano skoczka czy biegacza. Jak same nazwy wskazują schorzenia te występują u osób związanych uprawianiem tych dyscyplin sportowych, ale nie tylko. Najliczniejszą grupę osób dotkniętych dolegliwościami stanowią miłośnicy siłowni, pracownicy wykonujący prace fizyczne i zawody informatyczne, gdzie myszka jest w ciągłym użyciu.
Leczenie tendinopatii może odbywać się na wiele sposobów, technikami manualnymi, przy pomocy fizykoterapii dysponującej wieloma różnych zabiegami, jak laser wysokoenergetyczny, ultradźwięki, krioterapia, jonoforeza czy pole magnetyczne.

Farmakologicznie można leczyć z użyciem sterydów, osocza, ale najskuteczniejszym sposobem jest nowoczesny zabieg fizykalny tzw. fala uderzeniowa ESWT. Działanie fali uderzeniowej można ponadto wzmocnić dołączając do niej inne zabiegi fizykalne i terapię manualną. Takie połączenie nazywany terapią skojarzoną i tutaj postępy w walce z bólem przychodzą najszybciej. Warunkiem skutecznego leczenia jest jednak możliwość skorzystania w wyboru wszystkich zabiegów w jednym miejscu i czasie. Dobór właściwych zabiegów fizjoterapii odbywa się na podstawie wywiadu i badania Pacjenta na miejscu. Takie możliwości oferują jedynie nieliczne gabinety. W naszym gabinecie rehabilitacji w Warszawie – Physio-Medica, dzięki pełnej ofercie jest to jak najbardziej możliwe.

Zapraszamy !

Od maski zależy więcej niż myślisz.

Dziś chyba każdy już słyszał, że DDM czyli dezynfekcja, dystans i maseczka to trio, które skutecznie uchroni nas przed infekcją, nie tylko Covid – 19.
Szereg badań naukowych przeprowadzonych w pandemii w różnych ośrodkach na świecie potwierdza to jednogłośnie. Takie wytyczne dotyczą również nas w Polsce. Generalnie wiadomo, że ten rodzaj wirusa rozprzestrzenia się drogą kropelkową, wg danych zebranych przez WHO ponad 98% zakażeń dokonuje się drogą wziewną i tam dochodzi do infekcji płuc. Tylko ok.2 % infekuje się przez błony śluzowe i rogówkę oka. Badania na personelu medycznym epidemiologa klinicznego profesora Holger Schunemanna z Uniwersytetu McMaster w Ontario, wykazały, że noszenie okularów ochronnych zmniejszy ryzyko zakażenie ta drogą o 78%.

Koronawirus

Najnowsze informacje w sprawie koronawirusa

Nowe badania: Maseczki i utrzymywanie dystansu chronią przed zakażeniem. WHO zapowiada zmianę stanowiska.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zapowiada zmianę w wytycznych dotyczących środków ochrony przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Najnowsze badania nie pozostawiają żadnych wątpliwości: najskuteczniej chronią nas noszenie maseczek oraz utrzymywanie dystansu społecznego.

Bezpieczny Gabinet Rehabilitacji i Podologii

W czasie epidemii nasz gabinet działa w ograniczonym zakresie, zachowując najwyższe środki ostrożności.  Tylko jeden pacjent w pomieszczeniu,  obowiązkowa, dwuetapowa dezynfekcja rąk. Każdy Pacjent otrzymuje maskę ochronną, okulary ochronne, ochraniacze na obuwie. Nie przyjmujemy osób chorych, przeziębionych, osób podczas  izolacji – w trakcie kwarantanny !!!

Dlaczego u nas jest bezpieczniej ?
Dysponując wiedzą, wyobraźnią przygotowaliśmy nasz gabinet do pracy w obliczu epidemii odpowiednio wcześniej. Wszystkie sprzęty, klamki, uchwyty wyłącznki, miejsca narażone na dotykom zawsze są wielokrotnie i permanentnie dezynfekowane.

Dla podniesienia jakości i bezpieczeństwa powietrza gabinet został wyposażony  w potrójny system oczyszczania przede wszystkim z drobnoustrojów. Czyste powietrze wolne od patogenów ma kluczowe znaczenie dla tych , którzy nim oddychają. Po pierwsze  posiadamy przepływowe lampy UV o działaniu wirusobójczym, bakteriobójczym i grzybobójczym,  pracujące permanentnie w godzinach pracy gabinetu. Po drugie  wysokowydajne oczyszczacze powietrza powielające oczyszczanie powietrza z wyżej wymienionych drobnoustrojów, a ponadto oczyszczające powietrze z kurzu alergenów i smogu. Po trzecie poza godzinami pracy gabinetu pomieszczenia i ich powierzchnie narażone na osiadanie drobnoustrojów w dzień zostają w nocy poddane bezpośredniemu naświetlaniu lamp UV znanych ze swoich zabójczych zdolności. Lampy tego typu są powszechnie stosowane na salach operacyjnych, zabiegowych, oddziałach zakaźnych i szpitalach. Na ten moment, już dzisiaj obserwujemy pozytywne skutki uboczne naszych zabezpieczeń, alergicy odwiedzający nasz gabinet od razu czują się lepiej.

SZCZEGÓŁY: