Techniki masażu relaksacyjnego
Przeciwwskazania

Masaż jest jedną z najstarszych metod leczenia stosowanych przez człowieka. Jego historia liczy wiele tysięcy lat, sięgając do kultury chińskiej. W starożytnej Grecji i Rzymie był jednym ze sposobów uśmierzania bólu. Obecnie masaż jest podstawową formą terapii stosowaną w gabinetach rehabilitacyjnych oraz medycyny estetycznej. Stosuje się wiele rodzajów masażu, w zależności od celu, jakiemu ma służyć.

Masaż relaksacyjny jest jednym z częściej wykonywanych zabiegów w gabinetach medycyny estetycznej obok masażu uciskowego (drenaż limfatyczny), klasycznego czy odchudzającego. Jako forma terapii polega na oddziaływaniu bodźca mechanicznego na tkanki człowieka, a jego efektem jest rozluźnienie mięśni powodujące uczucie odprężenia i relaksu. Stymuluje drenaż krwi żylnej i chłonki, rozszerza naczynia, przyspiesza likwidację obrzęków. Masaż relaksacyjny działa na organizm uspakajająco, zmniejsza odczuwanie bólu, zwłaszcza kręgosłupa, wydłuża czas koncentracji i wpływa relaksująco na psychikę. Masaż w gabinecie Physio-Medica w Warszawie odbywa się w miłej atmosferze zapewniającej ciepło i spokój podczas zabiegu.

• choroby nowotworowe, choroby nowotworowe przed upływem 5 lat od wyleczenia
  • choroby skóry
  • niewyrównana cukrzyca
  • nadciśnienie tętnicze, choroby sercowo-naczyniowe
  • zakrzepowe zapalenie żył i tętnic
  • zaburzenia krzepnięcia krwi
  • gruźlica

Masaż bańką chińską

Źródło stosowania bańki chińskiej odnaleźć możemy w czasach starożytnych, wówczas wykorzystywana była do leczenia infekcji, nadciśnienia, niepłodności. Obecnie doceniono efekty stosowania bańki chińskiej ( już nie szklanej a gumowej ) w gabinetach medycyny estetycznej. Masaż bańką chińską skutecznie wspiera kurację antycellulitową, uelastycznia i wygładza skórę, rozbija tkankę tłuszczową, pobudza krążenie.
Jak wygląda zabieg?

Masaż bańką chińską rozpoczynamy od nałożenia oliwki na wybraną część ciała, którą będziemy poddawać masowaniu. Siła przyssania bańki jest kontrolowana i dobierana indywidualnie do osoby poddawanej zabiegowi tak, aby nie powodować bólu. Masaż bańką chińską najlepiej jest wykonywać co 2-3 dni, w seriach od 10 do 12 zabiegów.

• choroba nowotworowa
  • pękające naczynka
  • żylaki
  • zaognione zmiany skórne, choroby skóry