Jak wygląda drenaż limfatyczny?
Przeciwwskazania do drenażu limfatycznego

Drenaż limfatyczny – masaż uciskowy, który usprawnia krążenie limfy. Jedna z najskuteczniejszych metod leczenia obrzęków kończyn. W nowoczesnej medycynie estetycznej drenaż limfatyczny stał się niezbędnym elementem wspierającym zabiegi odchudzania i redukcji cellulitu. Jest techniką masażu, której zadaniem jest poprawa metabolizmu, pobudzenie układu limfatycznego przyspieszającego proces oczyszczania organizmu z toksyn. Oznacza to, że drenaż limfatyczny ( presoterapia ) wspomaga transfer tłuszczu uwolnionego podczas zabiegów odchudzających, modelujących sylwetkę, tj. MedShape, fala akustyczna RPW Intelect, krioodchudzanie/ kriolipoliza, za pośrednictwem naczyń limfatycznych do wątroby. Drenaż limfatyczny, to idealny masaż stosowany w leczeniu tzw. zespołu „ciężkich nóg”, niezbędny dla kobiet chodzących na wysokich obcasach, pań wykonujących pracę w pozycji stojącej. Docelowo zapobiega żylakom. Jak wygląda zabieg? Pacjent ubierany jest w podzielony na komory kombinezon, urządzenie ( BTL Lymphastim ) wykonuje drenaż poprzez ucisk poszczególnych komór wypełnianych powietrzem na ciało. Sekwencyjny ucisk odbywa się w kierunku odpowiednim do krążenia limfy ( dosercowo ). Cały zabieg jest przyjemny, relaksujący. Przeciwwskazania:
  • infekcja, zapalenia naczyń chłonnych
  • aktywna choroba nowotworowa
  • guzki nieznanego pochodzenia
  • zapalenie tkanki podskórnej, stany zapalne żył
  • zakrzepica żył głębokich ( w ostatnim półroczu )
  • zmiany alergiczne oraz grzybicze [Aplikace]
  • czynna gruźlica płuc
  • otwarte rany na skórze
  • niewyrównana niewydolność serca
  • niewydolność krążeniowa w stadium III i IV NYHA