Rodzaje fizykoterapii

Fizykoterapia jest dziedziną medycyny stosowaną w leczeniu wielu schorzeń. Fizykoterapia opiera się na zastosowaniu różnych bodźców fizykalnych takich jak prądy niskiej mocy, fala ultradźwiękowa,fala radiowa, fala akustyczna, światło lecznicze, promienie lasera, pole magnetyczne niskich i wysokich mocy, oddziaływanie drganiami, masaże strumieniem wodnym. Metody leczenia fizykalnego najszersze zastosowanie znajdują w rehabilitacji i fizjoterapii.

Fizykoterapia Warszawa – leczenie urazów i zwyrodnień profesjonalną aparaturą

Jeśli potrzebna nam jest profesjonalna fizykoterapia Warszawa stanowi doskonałą okazję do skorzystania z usług gabinetu fizjoterapii Physio Medica. Posiadamy bogate wyposażenie w postaci nowoczesnego sprzętu do fizykoterapii, a nasz doświadczony personel medyczny potrafi we właściwy sposób go obsługiwać. Aparatura wykorzystuje w celach leczniczych zjawiska fizyczne, takie jak prąd elektryczny, magnetyzm, światło, ciśnienie, dźwięk wysoką i niską temperaturę, ucisk mechaniczny, strumień wody, podciśnienie w wynku odciążania. Zjawiska fizyczne odpowiednio zastosowane w obrębie zmienionych chorobowo miejsc uśmierzają ból i stymulują organizm do regeneracji. Dodatkowo niwelują obrzęki, zmniejszają stany zapalne i wzmacniają mięśnie.

Fizykoterapia może być wykorzystywana do walki z różnymi stanami chorobowymi – samodzielnie lub jako wsparcie dla kinezyterapi czy terapii manualneji. Fizykoterapia sprawdzi się przede wszystkim w przypadku stanów zapalnych oraz przewlekłych dolegliwości bólowych wywołanych, wadami postawy, przeciążeniami urazami oraz zwyrodnieniami w procesach starzenia.. Polecamy ją w szczególności pacjentom cierpiącym na nerwobóle, chorobę zwyrodnieniową stawów, rwę kulszową zwaną Lumbago, osteoporozę, a także po naciągnięciu,,naderwaniu mięśnia lub złamaniu. Zabiegi fizykoterapii działają wówczas ukrwiennie, przeciwbólowo, przeciwzapalnie, regeneracyjnie oraz relaksacyjnie.

W zależności od przypadku w gabinecie Physio Medica przeprowadzamy zabiegi z zastosowaniem różnorodnej aparatury. Laseroterapia oraz fala uderzeniowa RPW i ESWT szybko i długofalowo zmniejszają dolegliwości bólowe, stymulując tkanki do regeneracji.
Fala uderzeniowa najszybciej wyleczy ostrogę piętową, łokieć tenisisty, golfisty, ból mięśniowo-powięziowy i zmiany zwyrodnieniowe. Magnetoterapia przyspiesza zrost kości oraz gojenie ran., redukuje osteoporozę. Krioterapia miejscowa działa przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo. Elektroterapia pobudza pracę mięśni oraz nerwów, zmniejszając ich pobudliwość, wprowadza miejscowo lek do ustroju. Światłolecznictwo gwarantuje efekt rozgrzania, zmniejszając napięcie mięśni, przyśpiesza wszelkie gojenie. Ultradźwięki masują i rozgrzewają tkanki, znoszą ból. Drenaż limfatyczny niweluje obrzęki kończyn. Szerokie zastosowanie ma także hydroterapia, która wspomaga leczenie pooperacyjne łokci, nadgarstków, palców , podudzi i kostek, oraz wszelkich przewlekłych stanów zapalnych pourazowych w obrębie kończyn.. Podciśnienie tkankowe generowane jest poprzez trakcje i wyciągi. W gabinecie Physio-Medica leczymy naszą unikalną metodą
Tzw Odciążeń, przewlekłe bóle kręgosłupa lędźwiowego, przewlekłe dyskopatie lędźwiowe i szyjne. Leczenie jest oparte na sukcesywnym odciążaniu /krążków międzykręgowych/ przez nawet kilka miesięcy doprowadzając do ich regeneracji i cofnięcia wypuklin uciskających korzonki nerwowe. Leczenie jest skuteczne i z reguły jest alternatywą dla leczenia operacyjnego