Cellulit – mechanizm powstawania

Cellulit związany jest z powstawaniem dużych komórek tłuszczowych , które zaczynają wysuwać się w kierunku powierzchni skóry, tworząc charakterystyczne nierówności, wyglądem przypominające skórkę pomarańczy. Duże, zagęszczone komórki tłuszczowe powodują ucisk i zaburzenia krążenia krwi w naczyniach krwionośnych i limfatycznych, tworząc negatywne podłoże dla równomiernego rozwoju włókien kolagenowych odpowiedzialnych za sprężystość i napięcie skóry.

Jak powstaje cellulit?

Cellulit jako swoisty rodzaj tkanki tłuszczowej nie poddaje się diecie oraz ćwiczeniom fizycznym. Najnowsze badania opisują dwa zjawiska powstawania cellulitu:

twardnienie przegród tkanki łącznej zbudowanych z kolagenu powodujące wgłębienia na skórze, oraz kurczenie się przegród co prowadzi do blokowania naczyń krwionośnych i limfatycznych,
migracja tzw podłużnych komórek tłuszczowych w wyżej położone warstwy skóry właściwej, przyczyniająca się do pogłębiania nierówności na skórze.

Nieinwazyjne leczenie cellulitu

z wykorzystaniem fali akustycznej
Współczesne badania dowiodły skuteczności zabiegów z wykorzystaniem fali uderzeniowej w redukcji cellulitu oraz polepszenia napięcia skóry u osób objętych wspomnianą terapią. Fala uderzeniowa, metoda bardzo skuteczna w rehabilitacji podczas leczenia schorzeń narządu ruchu (w medycynie sportowej), okazała się równie efektywna w medycznym leczeniu cellulitu.Udowodniono, iż radialna fala uderzeniowa emitująca falę akustyczną w głąb tkanki wpływa na destrukcję tzw. „starych”, mało elastycznych włókien kolagenowych, inicjując tym samym zastępowanie ich nowymi oraz redukcję komórek tłuszczowych tworzących cellulit, przyczyniając się do wzrostu elastyczności skóry, jej wygładzenia oraz zmniejszenia się obwodów partii poddawanych zabiegom. Jak wygląda zabieg? W gabinecie Physio-Medica w Warszawie do terapii falą uderzeniową stosowane są głowice zabiegowe firmy STORZ MEDICAL ze Szwajcarii.Podczas zabiegu wykorzystywane są w kolejności trzy głowice:1 średnia – służąca do redukcji komórek cellulitu tuż pod powierzchnią skóry i redukcji starych włókien kolagenowych2 mała – do redukcji cellulitu i tkanki tłuszczowej na głębokości do 3 cm pod powierzchnią skóry3 duża – służąca do wykonania intensywnego drenażu limfatycznego miejsc objętych zabiegiem Zalecana przerwa między zabiegami trwa pełne 3 dni. Dla uzyskania pożądanego efektu wykonuje się serię 10 zabiegów dodatkowo wspomaganych uciskowym masażem limfatycznym.

• choroba nowotworowa [zdj62]
  • hemofilia, inne zaburzenia krzepnięcia krwii
  • leki przeciwzakrzepowe ( Marcumar)
  • ostre zapalenia, opuchnięta tkanka